יום שבת, 2 ביולי 2016

האם חתול וכלב יכולים לחיות יחד?

האם חתול וכלב יכולים לחיות יחדיו? בעבר היה מקובל לחשוב שאין ל"זיווג" כזה שום סיכוי כיוון שמדובר ביצורים בעלי אופי שונה בתכלית שאינם מסוגלים לתקשר ולהבין זה את זה (הרי תמיד סיפרו לנו, שחתול וכלב שונים הם, ולא מסוגלים לחיות ביחד). כיום המצב השתנה במידת מה ואנשים רבים שואלים את עצמם ברצינות האם ניתן לגדל כלב וחתול בעת ובעונה אחת. ובכן - לא מעט מחקרים נעשו בעניין, ומטרתם הייתה לקבוע האם חתול וכלב מסוגלים לגור יחדיו בשלום. 

מחקר שנערך ב2005, קובע שאכן חתול וכלב, יכולים לגור ביחד. אומנם בהתחלה תהיה ביניהם חשדנות וחוסר הבנה, אך עם הזמן יתרגלו זה לזה, ויפתחו ביניהם קשר טוב. קשר שכזה יכול כמובן להועיל לבעל הבית, אשר לא יצטרך להפריד ביניהם, לרדוף אחריהם, ולהפוך להיות מגשר. ובכן חתולים וכלבים, כן חיים יכולים לחיות ביחד.
כלב וחתול חיים ביחד בהרמוניה


עם זאת, ההבדל ביניהם הוא רב כמובן. נתחיל בדבר הבסיסי אוכל. אוכל חתולים, לא מיועד לכלבים, למרות שהחומרים שיש אצל אוכל חתולים, נמצאים בחלקם גם באוכל לכלבים. אוכל חתולים מכיל, כמו אוכל לכלבים, ויטמינים, אבץ, ברזל, וסוגי בשר שונים, אך אוכל לחתולים, בין היתר, דואג שהשיער של החתול לא יהפוך להיות "כדורי", דבר שאיננו מהווה בעיה אצל כלבים.

פרט לאוכל לחתולים, אזי ששוני נוסף הוא בתקשורת ביניהם. חתול לעומת כלב, מנפנף בזנבו מתוך עצבנות, בעוד כלב עושה זאת מתוך שמחה. כלב אוהב לקפוץ על בעליו, בעוד חתול מעדיף לקפוץ ולטפס על רהיטים. עם זאת, יש דברים שמשותפים לשניהם, כלב כמו חתול, יעדיפו לשחק מאשר להיות סגורים, דבר שיהפוך אותם לעצבניים. חתול כמו כלב, לא ממש יתחשב בכריות או בספות, ויקרע אותן.

אז יש לנו שוני אצל אוכל לחתולים לעומת אוכל של כלבים, ושוני מסוים בהתנהגות, וכמובן שמדובר בשתי חיות שונות, אך בכל זאת. לא מעט דמיון יש ביניהם, ומתברר כעת, שגם לא מעט אהבה יכולה להיות שם. מי שמתלבט מה לקחת, יכול לקחת אל ביתו, כלב וחתול, וליהנות מאידיליה של ממש בקרב שניהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.